update rbaroermond.nl

Door Margot van GraphicsEtc werd ik gewezen op het feit dat ik een haar onbekend logo zou gebruiken van de Retail & Business Academy. Dat was me al opgevallen toen ik googlede naar een afbeelding en naar de website van deze academy, maar ik geen andere vond. Fout, fout fout…..langer blijven zoeken Hay.

Via via gevonden, want de opmerking van Margot is terecht, een logo is belangrijk:

Een beeldmerk of logo is een grafische uiting die met een bedrijfs- of productnaam geassocieerd wordt. Het woord “logo” is afgeleid van het Griekse woord “λογος“, dat kan worden vertaald als “woord”. Het is een teken van letters dat symbool staat voor een woord of combinatie van woorden. Een beeldmerk is een beeld dat overeenkomt met het merk. Zo is bijvoorbeeld het beeldmerk van Puma ook daadwerkelijk een poema. Een vignet is een abstract (beeld zonder herkenbare voorstelling) teken dat pas na associatie met het merk herkend kan worden als merkteken, zoals de drie strepen van Adidas. Het kleurgebruik bij al deze varianten is erg belangrijk, ook de vormentaal en lettertypes.

Vaak worden bovenstaande onderdelen in combinatie gebruikt waardoor de losse termen door elkaar gebruikt worden, wat verwarring schept over de juiste terminologie.

Speak Your Mind

*